• jako první se samozřejmě zkontaktujeme a seznámíte nás s Vaším případem, popovídáme si spolu o Vašich plánech a představě o úvěru
  • seznámíme Vás se zákonnými dokumenty GDPR a Informační povinnost a tyto dokumenty spolu podepíšeme
Jaké informace od Vás budeme potřebovat pro výpočet bonity:
  • výše investice (= cena nemovitosti),
  • výše vlastních zdrojů
  • ostatní závazky včetně zůstatku a měsíční splátky (jiné úvěry, kreditní karta, kontokorent apod.)
  • data narození těch, kteří do úvěru budou vstupovat a jejich rodinné stavy, počet dětí a jejich věk
  • nyní pro Vás v návaznosti na bonitu spočítáme kalkulaci splátky a průchodnosti
  • řekneme si, jestli budou potřeba nějaké peníze navíc, jestli budeme konsolidovat současné závazky, budeme dělat úvěr s pojištěním nebo bez
  • sepíšeme žádost včetně zákonných formulářů AML
  • necháme vyplnit lékařský dotazník v případě úvěru s pojištěním
  • žádost předáme do banky, banka proskóruje klienta v registrech
  • zadáme odhad hodnoty nemovitosti, k tomu budeme potřebovat list vlastnictví a nabývací titul, odhadce se s Vámi dohodne na termínu, kdy přijede na místo a odhad zpracuje
  • banka nám schválí žádost
  • podepíšeme úvěrové smlouvy
  • vložíme na Katastrální úřad zástavní smlouvy úvěrující banky
Jaké podklady od Vás budeme potřebovat k čerpání úvěru:
  • kupní smlouva
  • pojištění nemovitosti na částku, kterou požaduje banka
  • předložení vkladu zástavních smluv na Katastrální úřad
  • další specifické podmínky, které nám sdělí banka
  • nyní už máme právo čerpat úvěr – dle podmínek smlouvy – na účet jiné banky, na účet prodávajícího, do úschovy, na účet klienta, záleží na předmětu financování a obchodu
  • po načerpání musíme ještě doložit splnění následných podmínek – doložení zápisu nového vlastnického práva, např. doložení rekonstrukce apod.
Check list dokumentů:

Krok 1

  • občanský průkaz
  • řidičský průkaz
  • děti – počet, data narození
  • podepsané dokumenty Gepard – informační povinnost vč. GDPR, AML
  • závazky (úvěry, hypotéky) – splátka, zbývá doplatit
  • kontokorent – limit
  • kreditní karta – limit
  • 3 poslední výpisy z účtu s připsanou mzdou (příjmem) od všech zúčastněných

Krok 2

  • potvrzení příjmů (dle zvolené banky)
  • odhad nemovitosti (bankovní) – klient mám možnost použít i vlastní, pokud ho má k dispozici
  • dokumenty k účelu úvěru – návrh kupní smlouvy, rozpočet rekonstrukce, dokumenty k nemovitosti, apod. (záleží na účelu úvěru, bude se lišit)
  • zdravotní dotazník – v případě pojištění úvěru

Krok 3

  • zástavní smlouva – s potvrzovacím razítkem katastrálního úřadu
  • finální dokumenty k účelu úvěru – např. podepsaná kupní smlouva
  • příkaz k čerpání
  • pojištění nemovitosti

Krok 4

  • doklady po čerpání – doložení LV se zapsaným vlastnickým právem, dohlídka odhadce po dokončení rekonstrukce, fotky před a po…

Vzorové dokumenty