- jako první se samozřejmě zkontaktujeme a seznámíte nás s Vaším případem, popovídáme si spolu o Vašich plánech a představě o úvěru
- seznámíme Vás se zákonnými dokumenty GDPR a Informační povinnost a tyto dokumenty spolu podepíšeme
Jaké informace od Vás budeme potřebovat pro výpočet bonity:
- výše investice (= cena nemovitosti),
- výše vlastních zdrojů
- ostatní závazky včetně zůstatku a měsíční splátky (jiné úvěry, kreditní karta, kontokorent apod.)
- data narození těch, kteří do úvěru budou vstupovat a jejich rodinné stavy, počet dětí a jejich věk
- nyní pro Vás v návaznosti na bonitu spočítáme kalkulaci splátky a průchodnosti
- řekneme si, jestli budou potřeba nějaké peníze navíc, jestli budeme konsolidovat současné závazky, budeme dělat úvěr s pojištěním nebo bez
- sepíšeme žádost včetně zákonných formulářů AML
- necháme vyplnit lékařský dotazník v případě úvěru s pojištěním
- žádost předáme do banky, banka proskóruje klienta v registrech
- zadáme odhad hodnoty nemovitosti, k tomu budeme potřebovat list vlastnictví a nabývací titul, odhadce se s Vámi dohodne na termínu, kdy přijede na místo a odhad zpracuje
- banka nám schválí žádost
- podepíšeme úvěrové smlouvy
- vložíme na Katastrální úřad zástavní smlouvy úvěrující banky
Jaké podklady od Vás budeme potřebovat k čerpání úvěru:
- kupní smlouva
- pojištění nemovitosti na částku, kterou požaduje banka
- předložení vkladu zástavních smluv na Katastrální úřad
- další specifické podmínky, které nám sdělí banka
- nyní už máme právo čerpat úvěr – dle podmínek smlouvy – na účet jiné banky, na účet prodávajícího, do úschovy, na účet klienta, záleží na předmětu financování a obchodu
- po načerpání musíme ještě doložit splnění následných podmínek – doložení zápisu nového vlastnického práva, např. doložení rekonstrukce apod.
Check list dokumentů:
Krok 1
- občanský průkaz
- řidičský průkaz
- děti – počet, data narození
- podepsané dokumenty Gepard – informační povinnost vč. GDPR, AML
- závazky (úvěry, hypotéky) – splátka, zbývá doplatit
- kontokorent – limit
- kreditní karta – limit
- 3 poslední výpisy z účtu s připsanou mzdou (příjmem) od všech zúčastněných
Krok 2
- potvrzení příjmů (dle zvolené banky)
- odhad nemovitosti (bankovní) – klient mám možnost použít i vlastní, pokud ho má k dispozici
- dokumenty k účelu úvěru – návrh kupní smlouvy, rozpočet rekonstrukce, dokumenty k nemovitosti, apod. (záleží na účelu úvěru, bude se lišit)
- zdravotní dotazník – v případě pojištění úvěru
Krok 3
- zástavní smlouva – s potvrzovacím razítkem katastrálního úřadu
- finální dokumenty k účelu úvěru – např. podepsaná kupní smlouva
- příkaz k čerpání
- pojištění nemovitosti
Krok 4
- doklady po čerpání – doložení LV se zapsaným vlastnickým právem, dohlídka odhadce po dokončení rekonstrukce, fotky před a po…
Vzorové dokumenty